Technik ORGANIZACJI REKLAMY

Przedmioty punktowane: j.polski, matematyka, informatyka, j. obcy

Przedmioty rozszerzone : matematyka, j.polski

Czas trwania: – 5 lat (po szkole podstawowej)

Czas trwania: – 4 lata (po gimnazjum)

Czym ZAJMUJE SIę technik reklamy?

  • organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
  • przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
  • organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
  • planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,
  • testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
  • tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
  • tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,
  • obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
  • organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
  • organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
  • współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
  • sporządzać budżet kampanii reklamowej,
  • pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,
  • porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych,
  • przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska,
  • organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii,
  • przestrzegać przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej,
  • przestrzegać przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań zawodowych,
  • udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy,
  • kierować zespołem pracowników,
  • korzystać z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa specjalistycznego,
  • przygotować projekt z uwzględnieniem różnych technik druku.

Zawód DLA osób:

  • komunikatywnych,
  • kreatywnych,
  • otwartych na nowe doświadczenia,
  • odpowiedzialnych i systematycznych w działaniu,
  • stosujących się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
  • posiadających zdolność koncentracji i podzielność uwagi,
  • spostrzegawczych,
  • operatywnych w działaniu,
  • osiadających umiejętności organizatorskie oraz pracy w zespole,
  • cechujących się wysoka kulturą osobistą, uczciwością,
  • otwartych na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne,
  • gotowych do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.

Absolwent może podjąć pracę jako:

  • technik organizacji reklamy,
  • pracownik agencji reklamowych
  • specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
  • specjalista do spraw public relations,
  • specjalista do spraw reklamy,
  • administrator produkcji filmowej,
  • handlowiec,
  • pracownik studia graficznego
  • organizator usług sprzedaży internetowej,
  • przedstawiciel handlowy,
  • telemarketer,
  • sprzedawca na telefon.

PRACA

Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.

Nowopowstające firmy, jak również istniejące już na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy.