Technik REKLAMY
Przedmioty punktowane: j.polski, matematyka, informatyka, j. angielski
Przedmioty rozszerzone : matematyka, j.polski
Czas trwania: – 5 lat (po szkole podstawowej)
Czym ZAJMUJE SIę technik reklamy?
KWALIFIKACJE
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
- organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
- przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
- organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
- planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
- tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,
- obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
- organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
- organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
- współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
- sporządzać budżet kampanii reklamowej,
- pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,
- porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych,
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska,
- organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań zawodowych,
- udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy,
- kierować zespołem pracowników,
- korzystać z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa specjalistycznego,
- przygotować projekt z uwzględnieniem różnych technik druku.
Zawód DLA osób:
- komunikatywnych,
- kreatywnych,
- otwartych na nowe doświadczenia,
- odpowiedzialnych i systematycznych w działaniu,
- stosujących się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
- posiadających zdolność koncentracji i podzielność uwagi,
- spostrzegawczych,
- operatywnych w działaniu,
- osiadających umiejętności organizatorskie oraz pracy w zespole,
- cechujących się wysoka kulturą osobistą, uczciwością,
- otwartych na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne,
- gotowych do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
Absolwent może podjąć pracę jako:
- technik organizacji reklamy,
- pracownik agencji reklamowych
- specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
- specjalista do spraw public relations,
- specjalista do spraw reklamy,
- administrator produkcji filmowej,
- handlowiec,
- pracownik studia graficznego
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- przedstawiciel handlowy,
- telemarketer,
- sprzedawca na telefon.
PRACA
Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
Nowopowstające firmy, jak również istniejące już na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy.