Technik REKLAMY
Przedmioty punktowane: j.polski, matematyka, informatyka, j. angielski
Przedmioty rozszerzone : matematyka, j.polski
Czas trwania: – 5 lat (po szkole podstawowej)

Czym się zajmuje?
- organizuje sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
- przygotowuje produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
- organizuje produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
- planuje powierzchnie i czas reklamowy w różnych rodzajach mediów,
- testuje projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
- ocenia skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- tworzy wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
tworzy teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych, - obsługuje programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
- organizuje działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
- organizuje promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
- współpracuje z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
- pozyskuje informacje o aktualnych trendach w reklamie,
- porozumiewa się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych,
- kierować zespołem pracowników,
- przygotować projekt z uwzględnieniem różnych technik druku.
Zatrudnienie
- technik organizacji reklamy,
- pracownik agencji reklamowych
- specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
- specjalista do spraw public relations,
- specjalista do spraw reklamy,
- administrator produkcji filmowej,
- handlowiec,
- pracownik studia graficznego
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- przedstawiciel handlowy,
- telemarketer,
- sprzedawca na telefon.
KWALIFIKACJE
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową