Motorola Science Cup to konkurs, którego pierwsza edycja rozgrywała się równolegle z panującą pandemią. Rejestracja drużyn i pierwszy etap rozegrał się już w październiku 2020 roku. Konkurs organizowany był przez firmę Motorola Solutions Systems Polska Sp. z o.o. i składał się z trzech głównych etapów.

Najpierw odbył się test online, który sprawdzał ogólną wiedzę techniczną. Drugi etap trwał od grudnia 2020 do marca 2021 roku i polegał na realizacji dwóch z czterech projektów informatycznych. Oprócz samego pisania kodu, którego „czystość i poprawność” oceniało jury, ważnym elementem była oprawa audio – wizualna. Uczniowie stworzyli własne ścieżki dźwiękowe oraz własną szatę graficzną, którą zintegrowali z zakodowanymi funkcjonalnościami w swoich projektach. Trzecim etapem był dwudniowy finał przeprowadzony w dniach 17-18 czerwca w formie zdalnej. W trakcie jego trwania rozegrano kilka konkurencji bazujących na zasadach znanych z teleturniejów m.in. „jeden z dziesięciu” oraz „awantura o kasę”. Zadawane pytania dotyczyły kategorii takich jak: programowanie, sieci komputerowe, systemy operacyjne, fizyka, matematyka, astronomia itp.

Oprócz samej wiedzy technicznej potrzebnej do uzyskania wysokiego wyniku, bardzo istotne była strategia oraz szybkie szacowanie wariantów, zysków
i ewentualnych strat przy licytowaniu pytań.

W konkursie wystartowały dwie drużyny z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Limanowej. Jedna z nich, złożona z uczniów klasy 2TP: Adam Mąka, Marcin Tomaszek, Mateusz Potoniec, Marcin Stożek, Grzegorz Wilczek, dotarła do finału, w którym ostatecznie zajęła trzecie miejsce w całym konkursie. Zwycięzcy wyłonieni zostali spośród dziesięciu najlepszych drużyn z całej polski.

Gratulujemy oraz życzymy dalszych sukcesów

Skip to content